Milano 2024

Written by:

Că încercăm să avem un weekend al fetelor în fiecare an, nu mai e un secret de multă vreme. Și cu mici excepții foarte bine justificate, vezi o pandemie, o sarcină, un bebe foarte mic, ne-a și ieșit. Partea bună este că am început această tradiție încă de dinainte să ne căsătorim și să avem copii. Alfel, poate ar fi fost puțin mai greu să ne desprindem de cotidian ca să plecăm doar noi cu noi pe undeva.

Anul trecut a fost Roma, anul acesta am revenit la Milano. În procesul decizional pentru destinație au ajutat promoțiile la Wizz din ianuarie, căci am luat biletul cu 140 lei dus-întors, cel de bază, dar călătorind pentru 3 nopți, nici nu era nevoie de mai mult. Am fost șapte norocoase în această excursie și am găsit un apartament suficient de mare să ne cuprindă pe toate, la sub 250 lei de persoană pe noapte, foarte aproape de Gara Centrală din Milano. Acest lucru ne-a scutit de alt mijloc de transport odată ajunse în oraș. Unde mai pui că avea și Palazzo în denumire și de când voiam să stau și eu la palazzo 🙂

În prima seară, am descoperit un loc minunat de mâncat, simplu și bun. L’antica Pizzeria Da Michele pot spune că ne-a oferit printre cele mai bune paste mâncate vreodată. Iar pizza cu blat proaspăt, cu topping de pesto a fost ceva incredibil. Am mâncat de două ori aici, în prima și ultima seară și nu am regretat nimic din carbohidrații devorați acolo.

Am avut tentativa de a participa la un walking tour ghidat în prima zi, dar am avut și ghinionul să dăm de un tur istoric, cu foooarte mulți ani menționați, multe personaje diverse, iar noi sau majoritatea dintre noi nu aveam disponibilitatea să ascultăm atât de multe detalii. A fost, într-adevăr, interesant să aflu detalii despre cum s-a construit Duomul și de ce a fost ales stilul gotic deși nu mai era neapărat la modă. Precum și să aflu că în Milano a fost deschis primul spital modern, cu îngrijire gratuită, cu paturi individuale, cu sistem de răcorire și încălzire. Dar foamea își cerea drepturile, așa că am ajuns la Maia Bistrot unde am mâncat ceva rapid și am păstrat loc pentru ceva dulce de la Panettoni Giovanni Cova & C unde am savurat un tiramisu absolut fantastic. Apoi iar mulți pași pe jos, apoi iar o oprire la o terasă. Plimbare prin galerii, un selfie la Duomo și metroul spre cartierul Navigli. Am mers special pe canal la ora apusului, pentru că lumina acolo era absolut superbă. Apa reflecta ultimele raze de soare, iar casele de o parte și alta a canalului erau inundate de o lumină caldă și blândă. Am sărbătorit sfârșitul aceste zile minunate cu o cină deosebită la Brioschina. Eu am mâncat pentru prima data osso bucco, fetele au comandat un tip de rissoto preparat în roata de brânză, cu trufe, cu vodka, cu ceapa caramelizată, ceva de vis.

Sâmbătă am luat trenul spre San Giovanni, către lacul Como. Planul inițial era să luăm ferry către Bellagio, dar era atât de aglomerat încât nu am avut șanse să facem asta. Acest lucru nu ne-a oprit de la a sta la soare, să savurăm o cafea și apoi, cu forțe proaspete să luăm funicularul spre Brunate. Priveliștea asupra lacului Como a fost minunată, am mers iar kilometri în șir, am râs, am fost recunoascătoare că suntem în stare să ne oferim așa ieșire și să ne bucurăm de așa o zi.

Duminică la prima oră, autobuz înapoi spre Bergamo, avion, taxi și înapoi la familie, de care deja mi se făcuse foarte dor. Mulțumită aplicației Tricount, pot spune și cât am cheltuit, în afară de cazare și avion, m-am folosit de maxim 250 de euro, bani care au inclus transport, mâncare, băutură, cadouri pentru acasă. Orice am poftit, am luat, nu am făcut rabat la nimic.

A fost o ieșire foarte reușită, am râs mult, am vorbit o grămadă, a fost exact pe sufletul meu. Iar Italia e mereu o idee bună când vine vorba de o plimbare în afara granițelor. Las aici și câteva poze, să rămână în amintire 🙂